Uwaga na dopalacze - Aktualności - KPP Parczew

Aktualności

Uwaga na dopalacze

Data publikacji 11.06.2018

Zatrzymanie krążenia i ciężkie zatrucie organizmu. To najtragiczniejsze przypadki zażywania dopalaczy. Jednak nawet tak drastyczne skutki nie powstrzymują młodych ludzi przed zażywaniem tych niebezpiecznych substancji.

W ostatnim czasie na terenie naszego kraju jak i województwa doszło do przypadków zatrucia dopalaczami. Pomimo wielu apeli i kampanii prowadzonych zarówno praz Policję oraz inne organizacje, dostępność i ciekawość wciąż wygrywają z rozsądkiem. Pamiętajmy że nawet minimalna ilość zażytej substancji może powodować nieodwracalne zmiany w organizmie a nawet prowadzić do śmierci. Nie można przewidzieć reakcji organizmu po ich zastosowaniu. Można różnie reagować po zastosowaniu tej samej substancji. Dopalacze mogą spowodować objawy takie jak drgawki, wymioty, złe samopoczucie, nerwowość, pobudzenie, napady lęku, a także utratę przytomności czy ciężkie zatrucia. Środki zastępcze dostępne na rynku w Polsce zawierają więcej niż jedną substancję psychoaktywną i mogą wchodzić w interakcje, czyli nasilić swoje działanie. Nigdy nie ma się pewności co zawiera dany środek. Oprócz kłopotów zdrowotnych należy pamiętać, że kupując dopalacze pomagamy ludziom, którzy czerpią dochody z tego przestępczego procederu. Jednocześnie stajemy się współodpowiedzialni za życie i zdrowie młodych ludzi.

Zażywaniu dopalaczy często towarzyszy agresja i diametralna zmiana zachowania. Dlatego apelujemy do rodziców i dorosłych aby w przypadku gdy widza coś niepokojącego u swoich podopiecznych reagowali natychmiast.